Wet Pensioencommunicatie

Bijgewerkt 26-09-2022 Originele publicatie 26-09-2022 0

In de Memorie van Toelichting van de Wet Pensioencommunicatie wordt het gebruik van een Berichtenbox gestimuleerd vanwege de verwachting dat de deelnemer zijn e-mailadres van een Berichtenbox actueel houdt.

 

“Om te voorkomen dat een deelnemer een bericht niet krijgt, bijvoorbeeld omdat hij van e-mailadres is gewisseld, is het wenselijk dat pensioenuitvoerders (dus pensioenfondsen en verzekeraars) zo veel mogelijk gaan werken met een Berichtenbox. Pensioenuitvoerders kunnen daartoe gebruik maken van de Berichtenbox van MijnOverheid.nl. Vanuit de Berichtenbox kunnen attenderingsmails of andere elektronische berichten (zoals sms) worden gestuurd naar de deelnemer met de melding dat een bericht klaar staat. De deelnemer kan zelf zijn e-mail of ander elektronisch adres koppelen aan de Berichtenbox en – als zijn elektronisch adres niet (meer) klopt – dit ook aanpassen. De deelnemer kan dan zelf – via inloggen – het bericht altijd bekijken. Bovendien bevat de Berichtenbox een archieffunctie.”